כאן תוכלו להרשם למגוון אירועים כגון- הרצאות, סדנאות, קורסים ועוד...

לוח האירועים

בואו להכיר את המומחים באתר יומן בינס דרך אינדקס המומחים באתר (מפעם ועד היום).

אינדקס המומחים

הכותבים נהנים מעמוד פרופיל איכותי ומקודם באתר וקרדיט בתחתית כל מאמר שמתפרסם.

פרסום מאמר \ אירוע

לחסוך זמן

לחיסכון בזמן יש מחיר. אבל גם ניצול זמן נכון הוא תהליך שצריכים ללמוד ליישם. במילים פשוטות יותר, לחסוך זמן משמעותו ניצול זמן נכון יותר.

מדוע אנו חוסכים בזמן

"אין לי זמן" הוא אחד מהמשפטים הנפוצים ביותר שיוצא לי לשמוע בזמן האחרון: אנשים ממהרים להגיע, ממהרים לצאת, אין להם זמן לשבת ואין להם זמן לדבר. מבין הבעיות שנוצרות בחרתי להתייחס לתופעת השימוש ההולך וגובר ברכב פרטי. המחשבה שאם נגיע במהירות האפשרית ובדרך הקצרה ביותר ליעד נוכל לחסוך זמן אכן מפתה אך אל לנו לשכוח כי בדרך ליעד עלינו להשקיע אנרגיה רבה יותר בניווט ובתשומת לב לדרך. כשאנו נוהגים לא ניתן לבצע פעולות כמו קריאה וכתיבה וגם כושר הריכוז שלנו יורד כך שגם שיחות חשובות הדורשות תשומת לב לפרטים אינן מומלצות…

ומה לגבי פעילות גופנית

רבים הממהרים לצאת מהעבודה, לנסוע בעומסי תנועה כבדים רק כדי לחסוך זמן ולהגיע מוקדם הביתה, נמצאו בכושר גופני ירוד יותר ביחס לחבריהם לעבודה המגיעים וחוזרים בתחבורה הציבורית – בשל ההליכה הנדרשת להגיע לתחנה הקרובה לביתם – גם כאשר היה מדובר במרחקים קצרים בלבד. בסופו של יום, הבחירה היא בידינו האם לנסות ולחסוך פיסות זמן יקרות שעולות למשק כולו באלפי שעות פקקים, זיהום אוויר, וצפיפות או לנצל את "הזמן האבוד" בפעילות יצירתית או גופנית שנמנעת מאיתנו בעקבות השימוש ברכב הפרטי, לחסוך במשאבי טבע, לתרום לאיכות הסביבה ולשפר את הכושר הגופני, סיבולת הלב והריאה ומסת השריר – וכל זאת על הדרך.

משמעת עצמית

כל שעה ביום היא חשובה. מרבית האנשים קמים מוקדם בבוקר כדי להספיק להתארגן לעבודה ולאחר-מכן ממשיכים לעבודה עד אחה"צ או אפילו עד הלילה. לא תמיד זה משאיר מספיק זמן פנוי כדי להשקיע בעצמכם ובאורח החיים שלכם. הנוסחה היא להכתיב לעצמם שיגרה. מעין רוטינה שבועית קבועה. למשל, לקבוע מראש ימים קבועים לפעילות גופנית או לכל פעילות אחרת שתסב לכם אושר. הרוטינה לא נבנית כל-כך מהר וכמובן שזה נשמע פשוט כאשר זה כתוב במאמר אך בפועל אם באמת תרצו ועם הזמן תלמדו להכריח את עצמכם להשמע לרוטינה שהצבתם לכם, בסוף תגיעו לשם וזה יהפוך להיות קל. חלק מהשגרה השבועית הקבועה.

מאת יאיר גת

יועץ בריאות טבעית ואיכות סביבה ומלווה בתהליכי הבראה והעצמה אישית. מומחה לשינוי הרגלים ושחרור דפוסי חשיבה מעכבים, טיפול במחלות כרוניות, מטבוליות ובהפרעות בדרכי העיכול.

ניתן לכתוב ביקורות דרך עמוד הפרופיל של הכותבים