כאן תוכלו להרשם למגוון אירועים כגון- הרצאות, סדנאות, קורסים ועוד...

לוח האירועים

בואו להכיר את המומחים באתר יומן בינס דרך אינדקס המומחים באתר (מפעם ועד היום).

אינדקס המומחים

הכותבים נהנים מעמוד פרופיל איכותי ומקודם באתר וקרדיט בתחתית כל מאמר שמתפרסם.

פרסום מאמר \ אירוע

בחילות בהריון

אחת מהתופעות הנפוצות מתחילת הריון היא בחילות ולעתים אף הקאות. התופעה כה שכיחה ונפוצה ולפעמים היא זו ששמאותתת לנו על קיומו של הריון בגופינו. ברב ההריונות, עוברת התופעה בשבוע 14 ואצל חלק מהנשים נשארת.

הסיבות

בתקופת ההריון על ביתנו תמרה חקרנו ובדקנו את העניין. הרפואה המערבית גורסת כי הסיבה לבחילות נעוצה בשינויים ההורמונליים בגוף האישה, עלייה ברמות הפרוגסטרון, האסטרוגן והכונדוטרופין האנושי.

מחקרים מהשנים האחרונות מראים כי בתקופת ההריון חל שינוי במגוון חיידקי המעיים של האישה ההרה וייתכן כי יש קשר בינם לבין תופעת הבחילות. מצאנו בנוסף מחקרים המעידים כי בקרב נשים הרות בהודו התופעה נפוצה פחות ממחצית מאשר בעולם המערבי. אם כך הדבר, כנראה שהורמונים אינם הסיבה היחידה ואולי לאו דווקא העיקרית.

כיצד להתמודד

במהלך תקופת בחילות בהריון קיבלתי מחברות ומשפחה עצות רבות. הנשים המנוסות יעצו לי, כדרך התמודדות עם הבחילות לאכול לחמים מסוגים שונים (קרקרים, לחם יבש, פרעצל ועוד) ולשתות משקאות ממותקים מוגזים. כולן נשבעו לי שכך התמודדו ושמזון מסוג זה עזר להן פלאים במהלך התקופה הקשה.

עצות אלו סתרו את ידיעותיי מאחר והמזונות שהומלצו לי על ידיהן הם מזונות שיוצרים תגובה חומצית במערכת העיכול והרי עודף חומציות גורם להפרשות חומצה ובחילות נוספות. בנוסף, לא כך רציתי להזין את העובר שמתפתח ברחמי. ניסיתי להבין מה נכון לגוף שלי באותם שבועות, להקשיב לו.

הקשיבו לאינסטינקטים

רציתי בעיקר דברים קרים, האינסטינקט הראשוני היה ללכת ולקנות קרטיב ואז לרגע עצרתי ובמקומו פרסתי לי אבטיח קר מהמקרר. הרגשתי חיוניות מדהימה מכמות הנוזלים הצוננים והסוכרים שזרמו בגופי, תוך דקות ספורות.

גם הבחילה התפוגגה וגם תחושת החיוניות שכה חסרה בתחילת ההריון הציפה את גופי מחדש. המשכתי לנסות פירות וירקות שונים וראיתי מה יותר נכון לי ומה פחות. בתקופה זו של השבועות הראשונים להריון מצאתי שפירות כמו אבטיח, ענבים ותמרים (מי תמרים עם המון קרח היו בביתנו בקביעות) היוו פיתרון נהדר לבחילות ובכלל גרמו לי לתחושה טובה.

הבחילות בהריון פחתו אט אט והרגשתי שזה מאחוריי. ואז החשקים השונים צצו ואני שחשבתי שהבחילות וההקאות עברו חלפו, החלטתי להתפרע במאפים .. התוצאה הגיעה תוך דקות ספורות. גם קפה חשבתי לתומי לחזור לצרוך ותוך דקות הבחילה עלתה ואיתה ההקאה. מאותו רגע היה לי ברור שלא רק ההורמונים משפיעים. אני צריכה להזין את גופי בתקופה זו בצורה המיטבית, אחרת הגוף פשוט ינסה להיפטר מהרעלים לטובת העובר הגדל בתוכי. כמה נפלא גוף האדם.

המלצות

נסי להכין את גופך להריון בצורה המיטבית- הכניסי שגרת פעילות גופנית יומית שאת אוהבת, כזו שתוכלי להמשיך לעסוק בה גם במלך ההריון. אנו ממליצים בחום להתחיל את ההריון כשגופך במיטבו ונקי ככל האפשר מרעלים. לכן כדאי חודשים ספורים לפני ההריון לקפיד על תזונה טבעית, חיה מגוונת ובריאה. אכלי פירות וירקות צוננים, מומלצים יותר אלו שמכילים הרבה נוזלים. הסוכרים והנוזלים שבפירות מחזירים לגוף את מה שמאבד במידה ואת סובלת גם מהקאות, ובנוסף לרובם תגובה בסיסית במערכת העיכול המנטרלת את חומציות הבחילה.

המנעי מפירות בעלי תגובה חומצית כגון פירות הדר, עגבניות וכן מירקות חריפים כגון שום ובצל. המנעי ממאכלים בעלי תגובה חומצית במערכת העיכול – בשר, חלב, מוצרים מהחי, מוצרים מעובדים ומתועשים (שמגיעים באריזות ניילון לרוב). צאם בכל זאת חשקה נפשך במזון חומצי יותר הקפידי לאוכלו עד כ-3 שעות לפני השינה, כך תימנעי מבחילות הבוקר הנפוצות. מי תמרים – שטפי חופן תמרים והשרי במי שתייה לכמה שעות במקרר.

את המים המתקתקים האלו מזגי לכוס עם קרח ומהלי במי שתייה לפי מידת המתיקות הרצויה. שתי בלגימות קטנות, ניתן אפילו עם קשית. המשקה גם עוזר להעביר את הבחילות וגם מחזיר מינרלים ואלקטרוליטים לאלו שמקיאות.

רוגע ושלווה

ויטמין B6 – ברחבי הרשת ניתן למצוא המלצות לתכשירים המכילים ג'ינג'ר וויטמין B6 האמורים להפחית את הבחילות וההקאות. ג'ינג'ר לבדו לא נמצא יעיל לבחילות כמעט אלא בעיקר יעיל להקאות. צריכת ג'ינג'ר  לא נראתה לנו הגיונית מאחר והוא חריף ויוצר גירוי במערכת העיכול. ויטמין B6 לעומתו נמצא יעיל לבחילות ואנו ממליצים על צריכתו הטבעית ממזונות העשירים בו כמו חומוס, תפוח אדמה בטטה, אבוקדו, כרובית, מולסה, עלים ירוקים ועוד.

השתדלי להתנהל באורח חיים שליו , מצבי לחץ גורמים להפרשת חומצות ולבחילות. מצאי את מה שמרגיע אותך והתאמני על הרגעת הנפש. למשל דמיון מודרך, מדיטציה, ריחות נעימים כמו לבנדר, שיר שעושה לך טוב, יוגה או פעילות גוף- נפש אחרת.

מאת מירית פורת לוי

רוקחת קונבציונלית וטבעית כעשור. בעלת 'לי-צ'י בריאות אורבנית'- בית לייעוץ, ליוויי וסדנאות לאורח חיים בריא ומוצרי רוקחות טבעיים.

ניתן לכתוב ביקורות דרך עמוד הפרופיל של הכותבים