כאן תוכלו להרשם למגוון אירועים כגון- הרצאות, סדנאות, קורסים ועוד...

לוח האירועים

בואו להכיר את המומחים באתר יומן בינס דרך אינדקס המומחים באתר (מפעם ועד היום).

אינדקס המומחים

הכותבים נהנים מעמוד פרופיל איכותי ומקודם באתר וקרדיט בתחתית כל מאמר שמתפרסם.

פרסום מאמר \ אירוע

אימון גופני לבעלי משקל עודף

אפשר בכלל להתאמן במשקל עודף? מאיפה מתחילים?

לאמץ אורח חיים בריא, מלווה בתזונה ובכושר, זה לא דבר פשוט. לחלק זה פשוט דבר טבעי, אבל למי מאיתנו הסובל ממשקל עודף ,יש תחושה שקשה יותר להתחיל. אז איך בכל זאת? הרי אנחנו צריכים להתחיל מתישהו. איזה כושר אעשה כשהגוף כואב או כמעט ואני לא אפילו לא מצליח להסדיר נשימה? לקפוץ? השתגעתם? איך עושים את זה? הכנתי לנו כמה טיפים לדרך.

הטיפ הראשון

אימון גופני- התאימו את סוג הכושר ליכולתכם. הכירו את גופכם.הרשת היום מלאה בסרטונים ותחומים של כושר, חוגים ומנויים, ונדמה שאם כולם יכולים אז בטח שאני יכול לנסות.יש כאן מתכון בטוח לשנאה, תסכול ובמרבית הפעמים ויתור מר. לא בלבד שאתם כרגע מתאמנים מתחילים, אתם נושאים עימכם משקל, שבמרבית התרגילים עלול לא רק להפריע או להקשות, אלא ממש לפצוע אתכם.לדוגמה, ריצה שהיא פעילות יעילה ובריאה,בשלב זה עלולה לפגוע בברכיים ובגב שלכם. חפשו מסגרת או מאמן בעל הכשרה מתאימה שיוכל ללוות אתכם.שימו לב, לעיתים עבודה בקבוצה, על אף שהיא פיתרון כלכלי,אינה הפתרון עבורכם בשלב זה, שכן אין תשומת לב מספיקה לכל מתאמן בזמן האימון. תוכלו להשתמש בשיטה הפונקציונלית, שבה התרגיל בנוי מתנועות יומיומיות. לדוגמה: סקוואט, ישיבה לאחור, ממש כמו בשרותים. הוא בעצם תרגיל שאנחנו מבצעים בכל יום. קחו כסא, ותרגלו קימה וישיבה, למשך דקה. נוחו וחזרו על כך שוב. הקפידו על גב ישר, ואל תאפשרו לברכיים לנוע לפנים בעת הקימה והירידה כך שלא תחצנה את קו הבוהנות שלכם ,וכווצו את שרירי הבטן פנימה. התרגיל ייאפשר לכם, גם לחזק את פלג הגוף התחתון וגם שרירי הבטן, אם תעשו אותו שוב ושוב למשך דקה . עם הביצוע ,תרגישו עלייה בדופק. תתרגלו! אתם בדרך לזוז! ומכאן הדרך להרגשה כללית טובה יותר, מתקצרת.

הטיפ השני

כושר ואורח חיים בריא, הם מיומנויות נרכשות כמו כל דבר אחר בעולמנו. בדיוק כמו ללמוד שפה חדשה או איך לאפות. מעטים הם האנשים ש"נולדו" לתחום בו הם עוסקים. כולנו, נולדנו עם היכולת לזוז, כדי להפוך את זה למיומנות, כדי ללמוד להנות מזה, כדי להצליח לבצע תרגילים, כדי שזה ישפיע על המראה וההרגשה שלנו, אנו זקוקים להכשרה, לתרגול .כן, יכול להיות שנעלה על אופניים וניפול אבל אם נתרגל מספיק פעמים, גם נצליח. הכי חשוב לזכור שאורח חיים בריא זו מיומנות, דרך חיים ולא יעד קצר, גם כשתגיעו למשקל היעד שלכם. כדי לשמור עליו יהיו הרגלים ,שמוטב שתאמצו עוד כבר מעכשיו.

הטיפ השלישי

אל תשוו את עצמכם לאיש. איש אינו אתם. רק אתם יודעים מה הוא המרכיב הסודי ,שיצעד איתכם במסע הזה. מצאו פעילות שאתם אוהבים לעשות בעקביות. אל תאיצו בעצמכם והיו מלאי חמלה. מתוך אשמה מאוד קשה לצאת להליכה או לעשות כל דבר חוץ מהרס עצמי.

טיפ רביעי ואחרון למאמר זה

צרו שגרה, אם בחרתם לעשות הליכה, שבצו אותה בלוח הזמנים שלכם. אם אפשר שתפו אדם קרוב ונסו למצוא שותפים להליכה הזו. זה לא סוד שאם אנחנו לבד אנחנו נוטים לוותר לעצמנו (כן כן ..כולנו, גם אני אפילו שאני מאמנת כושר ). הרבה יותר קשה לבטל הליכה עם חבר מאשר עם עצמנו. חשבו על עוד דבר, כדי לרדת או כדי להתעצב, כדי להשתפר ובמילים אחרות כדי לראות תוצאות . צריך להתמיד. חשבו כמה עוגמת נפש תרגישו אם תצאו להליכה או תתחילו לזוז ולאמץ הרגלים ולא תראו תוצאות. למה אני מעלה את זה? כי מהליכה של פעם בשבועיים לא תראו תוצאות, ורק תוכיחו לעצמכם את מה שאתם כבר גם ככה מאמינים בו. שאתם, פשוט לא מסוגלים. האמת היא שאתם כן, אבל אין מה לעשות מתמטיקה היא מתמטיקה ופיסיקה היא פיסיקה. לא ניתן לנצח אותם. הכוונה היא שהירידה היא נוסחה של גרעון קלורי, עליכם להכניס פחות קלוריות ממה שגופכם שורף במהלך היום או להוציא יותר קלוריות (בעזרת פעילות גופנית) ממה שהכנסתם . בשתי הדרכים דרושה התמדה. אחרת התוצאות לא יגיעו, ויותר מזה, תוצאות הניתוח יהיו פחות טובות עבורכם לטווח הארוך.

מאת מעיין אליאסי

מאמנת כושר טבעונית, אל הטבעונות והגוף הגעתי לאחר תאונת דרכים. למדתי תנועה ולימדתי את עצמי כמה כוח יש לי. הכשרות: אימון פונקציונלי, מדריכת חדר כושר, שחרור כאב וקטלבל. ההכשרה הכי טובה שלי: החיים. כי כושר זה לא יעד, זו דרך חיים.

ניתן לכתוב ביקורות דרך עמוד הפרופיל של הכותבים