כאן תוכלו להרשם למגוון אירועים כגון- הרצאות, סדנאות, קורסים ועוד...

לוח האירועים

בואו להכיר את המומחים באתר יומן בינס דרך אינדקס המומחים באתר (מפעם ועד היום).

אינדקס המומחים

הכותבים נהנים מעמוד פרופיל איכותי ומקודם באתר וקרדיט בתחתית כל מאמר שמתפרסם.

פרסום מאמר \ אירוע

כושר במחזור

אחת השאלות שאני תמיד נשאלת על ידי מתאמנות חדשות היא: "קיבלתי מחזור היום האם לבוא לאימון?" התשובה היא כן! אין סיבה לא להתאמן בזמן מחזור, למעשה יש סיבות רבות למה כן להתאמן:

  1. אימון גורם להזרמת דם בכל הגוף וזה עוזר להקל על התכווצויות וכאבי בטן שרובנו נאלצות לסבול
  2. אימון עוזר לאזן הורמונים ולהרגיע את הגוף. במיוחד קורטיזול ההורמון שמופרש מבלוטת יותרת הכליה (אדרנל) ושנקרא הורמון המתח (סטרס) ולכן בסוף אימון  מרגישים הרבה יותר רגועים
  3. אימון טוב יגרום להזעה ויאפשר להיפטר מחלק מהנוזלים שאנו אוגרות בזמן מחזור שנותנים את התחושה של הנפיחיות והגודש בחזה
  4. אימון עוזר להתמודד עם הסיפמטומים הנפשיים והרגשיים של מחזור כמו עצבנות, כאבי ראש, עייפות וכבדות

טיפים

אז עכשיו כשאתן יודעות למה כן כדאי להכריח את עצמכן להתאמן גם כשקשה וגם כשאתן מרגישות שרק בא לכן לשבת בפיג'מה עם גלידה מול הטלוויזה הנה כמה טיפים איך לעשות את זה נכון:

  1. תורידי משקלים אפילו בחצי – במידה ואת לוקחת כדור נגד כאבים זה אפילו חשוב יותר כי אין לך תחושה אמיתית של סף כאב ואם לא תורידי משקלים את עלולה להסתכן בפציעה. אבל הטיפ הזה חשוב גם למי שלא לוקחת כדורים בגלל שבזמן המחזור אנחנו מאבדות ברזל ומגזניום בדימום ולכן השרירים יכאבו לנו יותר למחרת. אז אמנם חשוב להתאמן, אך הזמן של המחזור זה לא הזמן המתאים לנסות לשבור את השיא שלך בסקוואט
  2. תקשיבי לגוף שלך – אם את יכולה לעשות תרגילי בטן או תרגילים מורכבים כמו סקאווט ודדליפט זה לגמרי בסדר  אבל רוב הנשים שסובלות מכאבי מחזור קשים לא ירגישו בנוח עם התרגילים האלה אז הדבר החשוב ביותר הוא שתקשיבי לגוף שלך
  3. אל תעשי תרגילים כשאת הפוכה כמו עמידת נר ועמידת ידיים – זה יגרום לך לתחושת סחרורות לא רצויה
  4. תשתי המון מים – את אמנם מרגישה שאת אוגרת נוזלים אבל בדימום את מאבדת נוזלים וככל שתשתי יותר הזרימה תהיה יותר קלה וזה יעזור להקל על הכאבים. בזמן אימון וגם אחרי אימון יותר קל לשתות מים אז תנסי לשתות כמה שיותר
  5. תעשי פחות תרגילים – אם קשה במיוחד פשוט תעשי פחות תרגילים, כמה שאת יכולה

כושר במחזור

מחזור זה משהו שקורה כל חודש לרוב חיינו וחשוב שלא נתייחס לזה כאל סוף העולם ולהשתמש בזה כתירוץ. רוב הנשים גם שכואב להן מאוד יכולות לעשות אפילו אימון קצר והן יחוו הקלה בכאב בגלל האימון אז אל תוותרי, תקבעי עם חברה או מאמנת ותתאמני.

אבל זה בסדר גם לנוח, לאכול כמה קוביות שוקולד ובעיקר בעיקר לא להרגיש אשמה! התאמנת? מעולה! לא התאמנת? תתאמני מחר. אל תרגישי אשמה ותהיי קשובה לגוף שלך.

מאת דנה גת

מאמנת כושר רמת מומחה מטעם Can fit pro, מאמנת MMA, מאמנת TRX, מדריכת פילאטיס, מומחית לירידה במשקל וסטודנטית לנטורפתיה במכללת רידמן. דנה ירדה 30 קילו והתאהבה בספורט תוך כדאי. התשוקה שלה בחיים זה להעביר הלאה את ההנאה שלה מספורט והיא מאמינה שכל מסע גדול מתחיל בצעד קטן.

ניתן לכתוב ביקורות דרך עמוד הפרופיל של הכותבים