כאן תוכלו להרשם למגוון אירועים כגון- הרצאות, סדנאות, קורסים ועוד...

לוח האירועים

בואו להכיר את המומחים באתר יומן בינס דרך אינדקס המומחים באתר (מפעם ועד היום).

אינדקס המומחים

הכותבים נהנים מעמוד פרופיל איכותי ומקודם באתר וקרדיט בתחתית כל מאמר שמתפרסם.

פרסום מאמר \ אירוע

כך עזרה הטבעונות לזוכים בתחרויות הנחשבות ביותר

לא פעם ולא פעמיים יצא לי לשמוע שטבעונים לא יכולים להיות ספורטאים, חזקים, שריריים, מפתחי גוף וכו’… וגם אלה שמסכימים שאפשר אז בדרך כלל יגידו שרק בספורט שלא דורש מסת שריר כמו ריצות ארוכות (מרתון, אולטרה מרתון ועוד). אימרה כזאת טוענת שטבעונים לא יכולים להיות בכושר.

במאמר- טבעונות ופעילות גופנית הזכרתי את כל עשרת מרכיבי הכושר הגופני. היום נתרכז במרכיבים:

  • גמישות – היכולת למקסם את טווח התנועה במפרק מסוים
  • כוח מתפרץ (power) – היכולת של יחידת שריראו שילוב של יחידות שרירלהפעיל כוח מרבי בזמן מינימלי
  • מהירות (speed) – היכולת למזער את זמן החזרות של תנועה מסוימת
  • קואורדינציה – היכולת לשלב מספר דפוסי תנועה שונים לתנועה אחת
  • זריזות (agility) – היכולת לצמצם את זמן המעבר מתנועה אחת לאחרת
  • שיווי משקל – היכולת לשלוט במיקום מרכז הכובד של הגוף ביחס לבסיס
  • דיוק (accuracy) – היכולת לשלוט בתנועה בכיוון הנתון או העצימות הנתונה

רוב המרכיבים האלו הם חלק בלתי נפרד מכל ענף ספורט, ולכן אציג בפניכם אתלטים ברמה העולמית מענפים שונים. הדבר היחיד שמשותף לכולם הוא שהם ניצחו בתחרויות בינלאומיות, שברו שיאים עולמיים וכמובן, טבעוניים.

דויד מאייר (David Meyer)- ג’וג’יטסו ברזילאי (Brazillian Jiu Jitsu)

כך עזרה הטבעונות- בענף זה נדרשת הרבה גמישות, כוח מתפרץ, קורדינאציה, זריזות, שיווי משקל ודיוק (בנוסף לכוח וסיבולת) ודיויד הטבעוני שולט בכולם. רוב השנים הענף נשלט על-ידי דרום אמריקאים, אבל דויד (ארה”ב) זכה פעמיים במדליית זהב באליפות העולם. וזכה בעוד שתי מדליות באליפות ארה”ב. בזכות התזונה הבריאה ואורח החיים הספורטיבי הוא המשיך להתחרות ברמות הגבוהות בעולם גם לקראת גיל 50. חוץ מלהיות טבעוני חזק הוא גם טבעוני עם לב רחב. דויד הקים אתר אינטרנט בו הוא עוזר ל-1500 בתי מחסה לחיות.

מאק דנזינג- (MMA- Mac Danzing)

כך עזרה הטבעונות- בענף הזה צריך את כל מרכיבי הכושר. ואם מישהו חושב שטבעונים הם חלשים אז מי שהיה ב-2005 אלוף העולם (במשקל קל) ושמר על התואר במשך ארבע שנים עם 21 נצחונות מתוך 34 קרבות בקריירה – יוכיח לו אחרת. מאק אומר: “כשהחלטתי לעבור לטבעונות.… לא איבדתי גרם של שריר. אני יותר חטוב ממה שהייתי, ויש לי הרבה יותר אנרגיה ממה שהיה לי בעבר”.

הט’ר מיילס (Heather Mills)- משחקי החורף הפאראלימפיים

כך עזרה הטבעונות- בשנה אחת, היא שברה חמישה שיאי עולם בענפי ספורט שונים כמו סקי במדרון, קפיצות סקי ומזחלות. ואם כל זה לא מספיק אז היא האישה (הנכה) הכי מהירה בעולם כששברה שיא עולם והגיע למהירות של 167 ק”מ בסקי. זה שהיא רואו (Raw) כבר ציינתי?

אם כבר הספקתם להראות את הכתבה לחבר והוא אמר על מאק – “בסדר אבל הוא מתחרה במשקלים הקלים, כי הוא טבעוני ו….” – אז קבלו את אוסטין אריאס (Austin Aries) – התאבקות מקצועית. הוא אלוף העולם למשקלים כבדים TNA. וגם TNA Tag Team (ושמר על זה לתקופה הארוכה ביותר עד כה) ROH, וגם ROH Tag Team. מה שהפך אותו לאחד מחמשת המתאבקים היחידים בהיסטוריה שזכו בכתר המשולש.

“קחו את הכוח בחזרה. ותחזירו את ההזנה את הגוף, הנשמה והנפש בחזרה לידיים שלכם. כל צעד קטן שאתם עושים כדי להוציא מוצרים מן החי מהארוחה שלכם אתם צעד אחד קרובים יותר לקפיצה הגדולה שכולנו נרוויח ממנה”.

והאחרון- מייגון דאהמל (Meagan Duhamel )- החלקה על קרח אומנותית

כך עזרה הטבעונות- כמובן שגם כאן צריך לשלוט ברוב מרכיבי הכושר, ומייגון הוכיחה שגם טבעונית יכולה לעשות זאת ברמה העולמית כאשר זכתה באליפות העולם ב-2015 ו-2016, שברה את שיא הנקודות בקנדה ומחזירה במספר מדליות זהב בינלאומיות. לסיכום, אין מרכיב כושר שטבעונים לא יכולים לשלוט בו, לבלוט בו, ולהיות מהטובים אם לא ה – בעולם. הטבעונות לא הולכת להוות מכשול, היא רק תגרום לכם להתחזק, להתאושש מהר יותר, ולתת לגוף שלכם את מה שהוא באמת צריך. כאן במאמר ציינתי רק כמה אתלטים אבל יש עוד המון, שחקי פוטבול, כדורגל, כדורסל ועוד.

האימון השבועי יתמקד בתנועתיות וגמישות

הפעם אני רוצה שבמשך חמישה ימים תצברו את הדקות הדרושות בכל תרגיל. אני אשמח אם תצלמו את עצמכם ותראו את טווחי התנועה ביום הראשון ואז תוכלו להשוות ליום החמישי.

  • 30 דקות בדיפ סקווט (deep squat) – רדו לסקווט הנמוך ביותר שטווחי התנועה מאפשרים לכם ותשהוו שם כמה שיותר זמן. דגשים: רגליים ברוחב כתפיים, אצבעות פונות קצת החוצה, לא לקרוס אל הברכיים ולהעביר משקל אל האצבעות – תחשבו להתיישב אחורה ולשים משקל על העקבים, ולא לפחד שהברכיים יעברו את קו האצבעות- זה בסדר גמור
  • 10 דקות שענות על קיר (half wall hang)- תעמדו מטר מהקיר, שימו ידיים על הקיר ותנו לכוח המשיכה לקחת אתכם למטה כשאתם פושטים את הגב והכתפיים אל מול הקיר- חשוב מאד לנשום כל הזמן האופן רציף ולא להחזיק אוויר בריאות. לא להגיע לכאב חד בשריר
  • 200 צעדים- הליכת דוב (Bear Crawl)- היכנסו לפלאנק (Plank)- כופפו את הברכיים מעט, פסקו גם את הרגליים למצב ניטרלי, החזיקו בטן אסופה ושמרו על הכתפיים מעל כפות הידיים. במצב הזה התחילו להתקדם כ- 5 צעדים קדימה ואז 5 צעדים אחורה
  • 100 צעדי ברווז- רדו לסקוואט נמוך ככל האפשר ואתחילו להתקדם 5 צעדים קדימה ו-5 צעדים אחורה. חשוב מאד לשמור שהמשקל יהיה על העקבים ולא יעבור לקצות האצבעות
מאת טום לוין

מאמן בריאות וכושר אישי מוסמך מכון וינגייט ו-ISSA, מוסמך Fitness Nutrition by ISSA, סטודנט לספורט-תרפיה. מייעץ, מכוון ומאמן בכל הקשור לכושר ותזונת כושר טבעונית.

ניתן לכתוב ביקורות דרך עמוד הפרופיל של הכותבים