כאן תוכלו להרשם למגוון אירועים כגון- הרצאות, סדנאות, קורסים ועוד...

לוח האירועים

בואו להכיר את המומחים באתר יומן בינס דרך אינדקס המומחים באתר (מפעם ועד היום).

אינדקס המומחים

הכותבים נהנים מעמוד פרופיל איכותי ומקודם באתר וקרדיט בתחתית כל מאמר שמתפרסם.

פרסום מאמר \ אירוע

לחזור לעצמנו

אחד הדברים הכי קשים זה לראות מישהי שירדה במשקל 20 קילו או 30 קילו ואז העלתה אותם (בדרך כלל עם תוספת) בחצי הזמן שלקח לה להוריד אותם. מי לא מכיר את זה? ואז מה?

  1. יותר קשה לה לרדת את זה עכשיו – הגוף שלנו שונא לרדת במשקל! אנחנו אוהבים להיות רזים כי זה יפה יותר אבל מבחינת הגוף שלנו להיות מידה מדיום או לארג' זה יותר נוח כי אז הוא בטוח שמידה ויהיה מלחמה או אסון טבע הוא יוכל לשרוד כי יהיה לו מאגרים אז כל פעם שאנחנו יורדים במשקל אנחנו הולכים נגד הגוף שלנו וכל פעם שנעשה את זה הוא יתנגד יותר, תחשבו על זה כמו הלוואה שאתם לוקחים מהבנק ועל כל איחור בתשלום הריבית גדלה כי עשיתם משהו לא בסדר, ככה אותו דבר עם הגוף שלנו הוא "יעניש" אותכם וינסה להתנגד וכל פעם שתרצו לקחת עוד הלוואה הריבית תהיה יותר גדולה
  2. היא מרגישה בושה – היא ירדה, כולם החמיאו לה ואז היא העלתה את כל המשקל שוב. היא מרגישה אכזבה, לחץ, בושה, אשמה ולפעמים רגשות יותר חמורים כמו גועל או שנאה עצמית
  3. היא לא יודעת איך להתחיל שוב אחרי שהיא "נפלה"

מוטיבציה ועודף משקל

אין ספק שזה מוריד את המוטביציה שמעלים את המשקל חזרה אבל עודף משקל זה לא בריא, זה לא גורם לך להרגיש טוב ולכ במיוחד בשבילך הנה 5 טיפים לחזור לתלם ולהגיע למטרה שלך (ולא לחזור אחורה):

תפטרו מהאשמה – רגשות אשמה משמינים, באמת! מחקר שבוצע באוניברסיטת קנטברי בניו זילנד הוכיח שלאנשים שמרגישים אשמה אחרי שהם אכלו ארוחה גדולה יש יותר סיכוי להשמין מאנשים שהתייחסו לארוחה כאל אירוע משמח או חגיגה אז גם אם עליתם במשקל או אכלתם יותר מדי פיצה אל תאשימו את עצמכם, אל תרגישו רע פשוט תקומו בבוקר למחרת ותחזרו לשגרה. לשגרה לא לדיאטת מיצים או ל3 שעות של ריצה על מנת "לתקן" את מה שעשיתם זה יעשה יותר נזק לחילוף חומרים בטווח הרחוק וגם ככה אם ירדתם במשקל ועליתם שוב החילוף חומרים שלכם כבר איטי וצריך כל עזרה שהוא יכול לקבל

דיאטה או אורח חיים

זה לא דיאטה זה אורח חיים – בהמשך לסעיף הקודם אל תעשו 3 שעות ריצה ביום או דיאטת מיצים תמצאו אורח חיים שאתם יכולים להתמיד בו ל5 שנים הבאות. זה אומר ש80% מהאוכל שלכם צריך להיות אוכל בריא (חלבונים רזים, דגנים מלאים, קטניות, שומן בריא מהצומח, ירקות ופירות) ו20% צריך להיות הג'אנק. אל תכוונו ל100% אוכל נקי כי זה יחזיק במקרה הטוב חודש ואז תהיה לכם נפילה של שבוע או שבועיים שתאכלו רק פיצה וגלידה ואז עולים במשקל. לכוון ל80% אוכל בריא אומנם יורדים טיפה יותר לאט בהתחלה אבל בסופו של דבר יורדים יותר במשקל, המצב רוח יותר טוב, לא סובלים מהתהליך ולא עולים בחזרה כי אפשר לחיות ככה לעד

תפטרו מהתירוצים – אם אתם רוצים את זה אתם חייבים להתאמץ בשביל זה. "אין לי זמן להתאמן" , אין לי זמן לבשל" "אין לי זמן להפסיק לאכול רוגעלך" – זה נשמע קצת הזוי פתאום? כי אם אתם רוצים משהו אין ברירה אלא להיות כנים ולהבין שתצרכו לוותר על משהו, תוכנית טלוויזיה (לא באמת תצטרכו לוותר עליה פשוט תראו אותה על ההליכון), שעה של רביצה בלי מעש, שעה של שינה, שעה של להרגיש רע לגבי עצמך כי אתה לא עושה כלום על עצמך

הפקת לקחים

תלמדי מהטעויות שלך – אם נפלת ועלית שוב במשקל משהו לא עשית נכון. לא נורא ככה לומדים אבל כמו שאיינשטיין אמר " אי שפיות זה לעשות אותו דבר פעמיים ולצפות לתוצאה שונה", אם עשית דיאטה דרסטית מדי אל תעשי דיאטה דרסטית מדי, אם עשית רק אירובי תוסיפי אימוני כוח, אם לא התאמנת תתחילי להתאמן, אם לא הכנת אוכל מראש תתחילי להכין אוכל מראש שתהיי מוכנה ואם חשבת שזה יקרה מהר אז קחי בחשבון, אין קיצורי דרך. אם זה נראה טוב מדי להיות אמיתי זה בגלל שזה באמת טוב מדי בשביל להיות אמיתי. בשביל להוריד 10 קילו רוב האנשים יצטרכו בסביבות חצי שנה של עבודה מאומצת ושמירה על תזונה מה שאומר שאם מישהו מבטיח לכם לרדת 5 קילו בחודש תהיו בטוחות שתעלו את זה שוב אז תקחו החלטה שאתן לא מחפשות קיצורי דרך אתן מחפשות להגיע למטרה ולא לחזור אחורה. שינוי לוקח זמן

מאת דנה גת

מאמנת כושר רמת מומחה מטעם Can fit pro, מאמנת MMA, מאמנת TRX, מדריכת פילאטיס, מומחית לירידה במשקל וסטודנטית לנטורפתיה במכללת רידמן. דנה ירדה 30 קילו והתאהבה בספורט תוך כדאי. התשוקה שלה בחיים זה להעביר הלאה את ההנאה שלה מספורט והיא מאמינה שכל מסע גדול מתחיל בצעד קטן.

ניתן לכתוב ביקורות דרך עמוד הפרופיל של הכותבים