כאן תוכלו להרשם למגוון אירועים כגון- הרצאות, סדנאות, קורסים ועוד...

לוח האירועים

בואו להכיר את המומחים באתר יומן בינס דרך אינדקס המומחים באתר (מפעם ועד היום).

אינדקס המומחים

הכותבים נהנים מעמוד פרופיל איכותי ומקודם באתר וקרדיט בתחתית כל מאמר שמתפרסם.

פרסום מאמר \ אירוע

לרדת במשקל

התשובה היא לא. לא חייבים לעשות כושר על מנת לרדת במשקל. אבל (וזה אבל די גדול), אם אתם רוצים לרדת במשקל יותר בקלות ואם אתם רוצים לרדת במשקל ולא להיות "רופסים" אחרי הירידה אלא חטובים ואם אתם רוצים לא לעלות במשקל שוב אז כן אתם חייבים לעשות כושר.

בואו נעשה סדר

בשביל שהירידה במשקל שלכם תהיה בריאה, נכונה, תשאיר אתכם עם גוף חטוב והכי חשוב, שלא תעלו את המשקל בחזרה אתם צריכים- 70% לשמור על תזונה נכונה שכוללת את כל אבות המזון (חלבונים, פחמימות, שומנים בריאים) ובגירעון קלורי.

מהו גירעון קלורי

גירעון קלורי זה שאתם צריכים להכניס (לאכול) פחות ממה שאתם מוציאים. אם התזונה שלכם תהיה בגירעון קלורי אתם תרדו במשקל אם היא תהיה בפלוס תעלו – אחד הדברים הכי טובים לעשות על מנת להוציא יותר קלוריות ממה שאתם מכניסים זה להוסיף לדיאטה אימון כושר שגורם לשריפת קלוריות ובכך עוזר לגירעון להיות יותר גדול.

15% אימון אירובי – חשוב לעשות אירובי על מנת להגדיל את הגירעון הקלורי וגם כי אתם רוצים לשמור על לב בריא, לחץ דם נמוך ורמות סוכר נמוכות. אלו היתרונות של אירובי.

15% אימון כוח – אימון כוח זה אחד הדברים הכי יעילים לירידה במשקל בצורה בריאה, יפה (מחוטבת) ותמידית.

אימון כוח תורם לבניית שרירים (בנות אל תדאגו אתן לא תראו כמו ארנולד שוורצנגר בשביל להראות גברית אתן צריכות להזריק לעצמכן טסטטורון זה לא קורה מאימון כוח).

לחזור לעצמנו לאחר שנפלנו

למה אתם רוצים לבנות שרירים בזמן שאתם יורדים במשקל

הגוף שלכם שורף כמות מסוימת של קלוריות כל הזמן, גם שאתם ישנים. כל האיברים והמערכות (נשימה, עצבים וכד') זקוקים לקלוריות על מנת לתפקד אז גם אם אתם שוכבים במיטה ולא עושים כלום הגוף שלכם שורף קלוריות. בגלל שהמטרה שלנו היא ליצור גירעון קלורי בשביל הירידה במשקל אנחנו רוצים לשרוף כמה שיותר קלוריות גם במנוחה.

לדוגמא, נגיד ואתם שורפים 1000 קלוריות במנוחה, בשביל שיהיה לכם יותר קל לרדת במשקל נרצה שתשרפו 1300 קלוריות במנוחה (לא כולל הגירעון שנוצר מהתזונה והויתור על המאפה בבוקר) הדרך הכי קלה לעלות את רמת שריפת הקלוריות במנוחה היא לעלות במסת גוף שזה אומר לבנות שריר.

כמו מערכת הנשימה ומערכת העצבים וכל מערכת אחרת בגוף גם מערכת השלד (שרירים ועצמות) זקוקה ל"אוכל" (קלוריות) על מנת להתקיים ושריר ככל שהוא יותר גדול (שוב, בנות אל תדאגו אתן לא תראו גבריות זה לא קורה אלא אם תכניסו לגוף שלכם הורמונים לא חוקיים) הוא אוכל יותר, ככל שהשריר אוכל יותר ככה יש פחות "עודף" של אוכל.

מה קורה עם "עודף" של אוכל

"עודף" של אוכל נשמר בגוף, הגוף לא יתן לשום אוכל להתבזבז אז כשיש לו עודף הוא שומר אותו ליום אחר שאולי הוא יזדקק לו כי לא יהיה אוכל (ככה שרדנו את תקופת האדם הקדמון ועידן הקרח – הגוף שלנו הוא חכם והוא נועד לשרוד) והדרך הכי קלה לגוף לשמור אוכל היא בתור שומן – אצל נשים לדוגמא הכי קל לו לשמור את זה באזור הבטן, ירכיים, טוסיק ויד אחורית…

לסיכום

לא חייבים לעשות כושר על מנת לרדת במשקל אבל אם אתם רוצים לא רק לרדתבאופן ארעי אלא להשאר במשקל שהגעתם אליו בעבודה קשה אז כן, כושר זה הכרחי.

אם אתם רוצים שזה יהיה פחות מאמץ וילך יותר מהר אז כן, כושר זה הכרחי.

אם אתם רוצים גוף חטוב אחרי הירידה במשקל אז כן, כושר זה הכרחי.

אם אתם רוצים גוף בריא וחזק אז כן, כושר זה הכרחי.

אני מקווה שעזרתי לכם לעשות סדר. בהצלחה! 🙂

מאת דנה גת

מאמנת כושר רמת מומחה מטעם Can fit pro, מאמנת MMA, מאמנת TRX, מדריכת פילאטיס, מומחית לירידה במשקל וסטודנטית לנטורפתיה במכללת רידמן. דנה ירדה 30 קילו והתאהבה בספורט תוך כדאי. התשוקה שלה בחיים זה להעביר הלאה את ההנאה שלה מספורט והיא מאמינה שכל מסע גדול מתחיל בצעד קטן.

ניתן לכתוב ביקורות דרך עמוד הפרופיל של הכותבים