כאן תוכלו להרשם למגוון אירועים כגון- הרצאות, סדנאות, קורסים ועוד...

לוח האירועים

בואו להכיר את המומחים באתר יומן בינס דרך אינדקס המומחים באתר (מפעם ועד היום).

אינדקס המומחים

הכותבים נהנים מעמוד פרופיל איכותי ומקודם באתר וקרדיט בתחתית כל מאמר שמתפרסם.

פרסום מאמר \ אירוע

מוטיבציה באימונים

אין ספק שכולנו צריכים לעשות פעילות גופנית, אין ספק שכולנו יודעים שזה בריא לנו וחשוב אבל עדיין למרות הידיעה שזה כל כך טוב לנו, למרות הידיעה שאחרי שאנחנו מסיימים אימון אנחנו מרגישים על גג העולם (לפחות) ולמרות שזה כל כך קריטי לבריאות שלנו אנחנו עדיין לא תמיד מצליחים להביא את עצמנו לאימון. תירוצים לא חסר, אין לי זמן, ילדים, מחזור, לימודים, עבודה, סבא סבתא ועד התירוץ הכי מופרך "עשיתי היום פן אני לא יכולה להתאמן 4 ימים". באותו רגע שבו אתם אומרים אותם, אתם באמת מאמינים בהם והם לגמרי לגמרי נכונים אבל, וזה אבל גדול, אתם חייבים לעשות סוג מסוים של פעילות גופנית.

בואו נדבר במספרים

1 מתוך 5 ילדים בכיתה א' סובל מהשמנה (על פי סקר של הלמ"ס), בחטיבה זה אחד מתוך שלושה ילדים שסובל מהשמנה או עודף משקל ואצל מבוגרים זה כבר 53% שסובלים מהשמנה או עודף משקל. ישראל היא מדינה בהשמנה! עם עודף משקל מגיעות גם מחלות מטבוליות וכמובן שגם במקרה הזה ישראל לא נמצאת במקום מעודד: מספר התקפי הלב או מיקרים של אי ספיקת לב בישראל גבוהים מהממוצע של שאר מדינות ה- OECD והוא נחשב כגורם המוות העיקרי בישראל אחרי סרטן. כמעט 10% מהישראלים סובלים מסכרת והמחלה הזו היא גורם המוות ה-3 בישראל כיום. אלו נתונים מדאיגים במיוחד כי מחלות לב, סכרת והשמנה הן מחלות שניתן למנוע או לטפל בהן על ידי סיגול אורח חיים בריא ופה נכנס הצורך באימון. כשמתייחסים לירידה במשקל אין ספק שתזונה מהווה חלק מאוד גדול, אם לא תאכלו פחות לא תרדו במשקל אבל אימון כושר הוא הדרך הכי קלה להוריד לחץ דם, למנוע התקפי לב, להוריד רמות סוכר בדם, להוריד רמות שומנים בדם, לחזק את העצמות והמפרקים, לשרוף עוד קלוריות, לחזק את השרירים, להוריד רמות סטרס (לחץ) וכן, גם לחטב.

אימון גופני הוא דבר בסיסי שיש להתמיד בו

אימון כושר זה לא פריביליגה בימינו זה משהו שחובה לעשות זה בסיסי כמו לצחצח שיניים כל בוקר. למה אתם מצחצחים שיניים? כי זה בריא והגייני ואם לא תצחצחו תסבלו מדלקות חניכיים, רקבון שיניים וכמובן יהיה לכם ריח רע מהפה וזה לא יהיה נעים להיות לידכם – אתם מצחצחים שיניים גם מהסיבה שזה בריא  וגם כי אתם רוצים שיהיה נעים להיות לידכם, נכון?

אז אימון כושר זה בדיוק אותו דבר, תעשו אותו כי אתם רוצים להתחטב או כי אתם רוצים להוריד לחץ דם או כי משעמם לכם או כי סתם בא לכם – הסיבה שאתם מתחילים לא משנה את התוצאה – וזה גם לא משנה איזה אימון כושר תעשו לכל אימון תהיה השפעה חיובית על הבריאות שלכם וכנראה גם על המראה או לפחות על התחושה שלכם לגבי המראה שלכם. עכשיו במידה והמספרים לא הפחידו אתכם מספיק ועדיין אין לכם מוטביציה לשים נעלי ספורט ולצאת להליכה בחוץ הנה 5 דרכים להתאמן גם כשאין מוטביציה לאימונים:

הגדרת יעדים

מטרה – אם המטרה העיקרית היא הרצון להיות בריא (שזו המטרה הכי חשובה) תנסו להגדיר לעצמכם מטרה יותר "קרובה" שתעזור לכם למצוא את הזמן לאימון ולתת לכם מוטיבציה- חתונה, כנס מחזור, מרוץ של 5 קילומטר, קיץ בפתח או כל מטרה אחרת שהיא מספיק קרובה (נאמר בטווח של 3 חודשים) ושתדרבן אתכם לאמץ את אורח החיים הזה כאורח החיים שלכם. המטרה הקרובה צריכה להיות מספיק חשובה על מנת שתקומו בבוקר ותלכו לאימון או תעברו בחדר כושר אחרי העבודה גם כשלא בא לכם

סביבה תומכת – אם זה היה תלוי בכם אתם לא תתאמנו אז תקבעו להתאמן עם מישהו ואז תהיו מחוייבים. זה יכול גם להיות אימון שכבר שילמתם עליו מראש ואז אין ברירה ואתם תבואו או שתקבעו עם חבר/ה להתאמן ביחד. היתרון בלהתאמן עם אחרים זה שיש עם מי לחגוג את ההצלחה ויש מי שמעודד אתכם כן ללכת להליכה בערב ויש מי משעודד אתכם לא לאכול את הסופגניה למרות שעוד מעט חנוכה

אימון אישי יום יומי

תהיו ריאליסטים – אל תתחייבו ל-6 אימונים בשבוע כי כך תכוונו את עצמכם מראש לכישלון. תתחייבו ל-2-3 אימונים בשבוע. ככה תוכלו לעמוד בזה ולהפוך את זה לאורח חיים. אורח חיים בריא זה מרתון ולא ספרינט. אם תתחילו ממספר אימונים שאתם יכולים להתמיד בהם לאורך שנה לפחות אז באמת יהיה שינוי ולא תסבלו. 6 אימונים בשבוע זה נהדר אבל לרוב זה יגרום ללחץ ולרגשות אשמה ברגע שהם לא יעמדו ב6 אימונים

דברו לעצמכם – כשאין לכם כוח להתאמן תזכירו לעצמכם כמה טוב זה גורם לכם להרגיש אחרי האימון ולמה התחלתם להתאמן. תשאלו את עצמכם האם אתם באמת רוצים את העוגה הזאת, האם לשבת מול הטלוויזיה ולא לזוז זה הדבר הכי טוב לכם והכי חשוב. אימון זה כמעט הדבר היחיד ביום שאתם עושים למען עצמכם ולטובתכם

קופת חיסכון – כל פעם שאתם מתאמנים שימו 50 ש"ח בקופה בצד וכל חודש תקחו את הכסף משם ותפנקו את עצמכם במתנה. ככל שתתאמנו יותר המתנה תהיה יותר שווה גם בכל חודש וגם תקבלו את המתנה הכי גדולה שתוכלו לקבל והיא הבריאות שלכם

אז יאללה, לכו להתאמן! 🙂

מאת דנה גת

מאמנת כושר רמת מומחה מטעם Can fit pro, מאמנת MMA, מאמנת TRX, מדריכת פילאטיס, מומחית לירידה במשקל וסטודנטית לנטורפתיה במכללת רידמן. דנה ירדה 30 קילו והתאהבה בספורט תוך כדאי. התשוקה שלה בחיים זה להעביר הלאה את ההנאה שלה מספורט והיא מאמינה שכל מסע גדול מתחיל בצעד קטן.

ניתן לכתוב ביקורות דרך עמוד הפרופיל של הכותבים