כאן תוכלו להרשם למגוון אירועים כגון- הרצאות, סדנאות, קורסים ועוד...

לוח האירועים

בואו להכיר את המומחים באתר יומן בינס דרך אינדקס המומחים באתר (מפעם ועד היום).

אינדקס המומחים

הכותבים נהנים מעמוד פרופיל איכותי ומקודם באתר וקרדיט בתחתית כל מאמר שמתפרסם.

פרסום מאמר \ אירוע

מתכון- סלט קינואה, עדשים מונבטים והפתעות

נבטים- למה להנביט?

נבטים הם קטניות, זרעים או גרעינים שהוציאו שורש, גבעול או עלים. הם מהמקורות הטובים ביותר למינרלים, ויטמינים וחלבונים. כמות הוויטמינים שבזרע גדלה בהנבטה בעשרות עד מאות אחוזים. בתהליך ההנבטה של חיטה, למשל, תוכפל כמות הויטמין E פי שלושה, וחלק מוויטמיני B יוכפלו פי שישה. המינרלים (בייחוד הברזל, הסידן והאבץ) והחלבון שיש בזרעים הופכים הרבה יותר זמינים לגוף. במקרה של קטניות השריה והנבטה מסייעות גם בעיכול ומפחיתות את תחושת הנפיחות שחלק מהאנשים מרגיש לאחר אכילת קטניות.

ניתן להנביט למעשה כל זרע, אך עדשים ירוקות ומש (מונג) הם הקלים והזמינים ביותר למטרה זו. קל להנביט גם חומוס, חיטה, פול וסויה, ואפילו זרעי חמנייה, זרעי דלעת וזרעי ירקות שונים. ניתן להנביט רק זרעים שלמים: עדשים כתומות או אפונה יבשה, המשווקים לרוב חצויים, לא ניתן להנביט (אך אפשר להשרות אותם לשעה-שעתיים ובאופן זה להגביר את זמינות החלבון והמינרלים גם בהם).

קינואה- מתכון לבריאות

קינואה היא מזון על המומלץ, בין השאר, כמקור לחלבון עבור צמחונים וטבעונים. כוס קינואה מכילה כ-24 גרם חלבון מלא, המכיל תשע חומצות אמינו חיוניות שניתן להשיגן במזון בלבד והן אינן מיוצרות באופן טבעי בגוף.

הרימון- סגולות ויתרונות בריאותיים

קלוריות: הרימון הוא פרי רזה המכיל 82 קלוריות בלבד ל-100 גרם, הוא אינו מכיל שומן רווי או כולסטרול, מה שהופך אותו לפרי מומלץ לשומרי משקל. הרימון משמש כמקור טוב לסיבים תזונתיים, בכל 100 גרם רימון 4 גרם סיבים תזונתיים אשר מסייעים בעיכול ופעילות המעיים. מסייע להרזיה: פרי הרימון מומלץ על-ידי תזונאים לדיאטה והפחתה במשקל, כמו כן, הוא מומלץ לתכניות שליטה והפחתת כולסטרול. באופן כללי, הרימון מסייע להרזיה, משפר את זרימת הדם ומסייע להגנה מפני סרטן. הפחתת סיכון למחלות לב: תרכובות אלאגיטאנינים (ellagitannin) מסוימות כמו אלאגיטאנינים B מצויות בשפע בפרי הרימון. מחקרים מראים כי תרכובות אלו מסייעות בהפחתת גורמי סיכון למחלות לב ע”י הרחקת גורמים מזיקים מהגוף.

יתרונות נוספים של הרימון

נוגדני חמצון: ברימון ובמיץ רימון תכולה גבוהה מאוד של נוגדני חמצון (פוליפנולים). הרימון, בשונה מרוב הפירות, מומלץ לצרוך כמיץ סחוט כיוון שבעת הסחיטה משתחררים מקליפתו 70% מנוגדי החמצון. נוגדני החמצון הרבים המצויים במיץ רימונים מסייעים לגוף להתגונן מפני גורמי סרטן (כמו זיהום אוויר), מסייעים למניעת טרשת עורקים ומשפרים את זרימת הדם בגוף. ויטמין C: הרימון הוא גם מקור טוב לוויטמין C, כ- 17% ויטמין C לכל 100 גרם רימון. צריכת פירות עשירים בוויטמין C מסייעת לגוף לפתח עמידות וחסינות כנגד חומרים מזהמים. עוד יתרונות בריאותיים: צריכה יומית של רימון נמצאה כמסייעת גם כנגד סרטן הערמונית וסוכרת. כמו כן, ברימון נמצאים גם מינרלים כמו סידן, נחושת, אשלגן ועוד. שימו לב: פרי הרימון נחשב אמנם לפרי בריא, יתרונותיו הבריאותיים הופכים אותו למזון על אך אין להגזים בצריכתו. יש לצרוך רימון בתבונה, במסגרת תזונה מאוזנת, מגוונת וחכמה.

חמוציות

יש הרבה סיבות בריאות לאכול חמוציות: הן מונעות נזק במוח ובעור, תורמות לירידה בכולסטרול, מסייעות למניעת דלקות בדרכי השתן, מעכבות שגשוג של תאים סרטניים, מפחיתות סיכון לכיבים ויעילות במניעת דלקות חניכיים. ועדיין לא דברנו על הטעם.

  • מתכון- סלט קינואה, עדשים מונבטים והפתעות
  • מתכון- סלט קינואה, עדשים מונבטים והפתעות
  • מתכון- סלט קינואה, עדשים מונבטים והפתעות

מצרכים

  • 2 כוסות עדשים שחורים (מונבטים)
  • 2 כוסות קינואה (מבושלת ומקוררת)
  • חצי כוס גרגרי רימון
  • חצי כוס פטרוזיליה (כולל גבעול)
  • חצי כוס סלרי (כולל גבעול)
  • 1 בטטה (לאפות לא עד ריכוך מלא, לקרר ולחתוך לקוביות)
  • חצי כוס חמוציות

מריכיבי הרוטב

יש להכין את המנה בנפרד ואת הרוטב בנפרד.

מצרכים

  • רבע כוס שמן זית
  • רבע כוס לימון/מיץ לימון
  • 2-3 כפות חומץ בלסמי
  • פלפל שחור
  • מלח

מערבבים הכל, טועמים ומתקנים את התיבול לפי הטעם.

מאת מירב אוחנה

מירב אוחנה- נשואה, אם לארבעה, גרה בעמק הירדן. בוגרת לימודי מלונאות וטבחות. מנחת סדנאות לבישול טבעוני במזונות על. בשאר הזמן אני מנהלת את הבלוג My Vegan Valley

ניתן לכתוב ביקורות דרך עמוד הפרופיל של הכותבים