כאן תוכלו להרשם למגוון אירועים כגון- הרצאות, סדנאות, קורסים ועוד...

לוח האירועים

בואו להכיר את המומחים באתר יומן בינס דרך אינדקס המומחים באתר (מפעם ועד היום).

אינדקס המומחים

הכותבים נהנים מעמוד פרופיל איכותי ומקודם באתר וקרדיט בתחתית כל מאמר שמתפרסם.

פרסום מאמר \ אירוע

מתכון- פלפלים ממולאים

מעבר לכך שהתכולה הגבוהה והזמינות הרבה של ויטמין C בפלפל האדום תורמות לכך שמדובר על פרי בעלת סגולות בריאותיות רבות הקשורות להפחתת הסיכוי לחלות בסוגים שונים של סרטן, מחלות לב וכלי דם ובמחלת הסוכרת, הרי שהפלפל האדום הוא גם ירק בריא מאוד בשל התכולה הגבוה של שאר הוויטמינים שבו. מתכון מומלץ!

התכולה הגבוהה של בטא קרוטן שמהווה חומר גלם ליצירת ויטמין A תורמת למשל לכך שהפלפל האדום נחשב לאחר הירקות החשובים ביותר בכל הקשור לתפקוד התקין של מערכת החיסון, בריאות העור, צמיחה תקינה ומערכת הראייה. כמו כן, הפלפל האדום מכיל כמות גבוהה של ויטמינים מקבוצה B החיוניים למגוון רחב של תהליכים מטבוליים בגוף בדגש על ויטמין B6 החשוב בין היתר לוויסות מצב הרוח.

בורגול

היתרונות הבריאותיים של הבורגול באים לידי ביטוי בכך שהוא מכיל מעט מאוד שומן ולפיכך מתאים עבור אלו הצורכים תזונה דלת שומן ובכך שמדובר על מוצר חיטה המאפשר לקבל אספקה נאה של פחמימות זמינות במהירות.כמו כן, הבורגול מכיל כמות נאה של סיבים תזונתיים. הסיבים התזונתיים חשובים לשמירה על תפקוד תקין של מערכת העיכול.

סומק

  • פירוק בשר- שמו של הסומק הוא אוג הבורקסאים ולא סתם, יש לו יכולות פירוק בשר ולכן מומלץ לשלבו בארוחות כבדות על מנת לסייע למערכת העיכול לפרק את האוכל
  • כיווץ כלי דם- הסומק מומלץ לדליות ובצקות ואף לטחורים תודות לסגולות כיווץ כלי הדם בהם ניחן
  • תחליף מלח- לסומק האמיתי טעם חמוץ ומלוח ויכול לשמש כתחליף למלח הנתרני ולסובלים מכולסטרול
  • ברפואה העממית המערבית הצמח משמש גם לטיפול בדלקות חניכיים וכן לדלקות כבד

תותי גוג'י ברי

מקור עשיר לחלבון המכיל 19 חומצות אמינו שונות (מהוות את המבינה הבסיסי של החלבון) חלקן הגוף לא מסוגל לייצר בעצמו. ויטמינים מקבוצת B6ו- B1,B2 המסייעים בפעילותה של מערכת העיכול, מערכת העצבים, מניעת – מחסור בדם, פעילות תקינה של העיניים, בגדילה וכו׳. ויטמין C המסייע לחיזוק הפעילות ולתפקודה התקין של מערכת החיסון.

  • ויטמין E- מצמצם את הסיכון למחלות לב
  • ברזל
  • בטא קרואן- חיוני לחלוקת התאים ברקמות הגוף ולריפויין, מגן על מערכת העיכול ומפחית סיכויים לדלקות בכליות ובשלפוחית השתן
  • פוליכרידים- שרשראות של מולקולות סוכריות המשמשים לאחסון אנרגיה זמינה בגוף, מייצבי רמות סוכר, ממריץ חיסוני ומשתן קל ביניהם עמילן, תאית ופרוקטיאינים

במדינות רבות באסיה נחשבים תותי הגוג׳י ברי ברי כמסייעים לשיפורם, חיזוקם ועוררותם של צרכינו המיניים.

שימו לב: מינונים גבוהים מדי עלולים לגרום להאצה בפעילותה של מערכת העיכול ומכאן לפעילות מעיים לא סדירה. לנשרים הרות ו/או מניקות מומלץ להיוועץ עם רופא לפני אכילת גוג׳י ברי. אנשים שאלרגים לעגבניות עלולים לפתח לפרי אלרגיה צולבת. לכאלה אשר נוטלים תרופות באופן לטיפול בסוכרת ובלחץ דם גבוה כדוגמת קומדין מומלץ שלא לצרוך את גוג׳י ברי, בטח שלא במינונים גבוהים. זאת משום שגוג׳י ברי מהווה עבור קבוצה זו קונטראינדיקציה, כלומר התווית נגד. הפרי כפי שהוא מוריד לחץ דם ומדלל את הדם. כמו כן, בשל מרכיביו של גוג׳י ברי מתבצעת הורדה של רמת הגלוקוז בדם ועל כן הסיכון שרמת הסוכר תרד מתחת לרמה הנורמלית שאמורה להימצא בגוף.

  • מתכון- פלפלים ממולאים לצד בורגול עם גוג'י ברי
  • מתכון- פלפלים ממולאים לצד בורגול עם גוג'י ברי
  • מתכון- פלפלים ממולאים לצד בורגול עם גוג'י ברי

מצרכים

  • 7-8 פלפל אדום שלם
  • 2 כוסות בורגול (לאחר השרייה של חצי שעה במים ושטיפה)
  • 1 צרור פטרוזיליה
  • 1 סלרי שלם (גבעול ועלים)
  • חצי כוס תותי גוג'י ברי' (שהושרו לכמה דקות במים)
  • סומק
  • רסק עגבניות
  • בצל
  • לימון/מיץ לימון
  • פלפל שחור
  • מלח
  • כורכום (בריא ביותר)
  • פפריקה
  • שמן קנולה

אופן ההכנה

  • 1
    קוצצים בצל גדול ומטגנים במעט שמן קנולה מוסיפים קופסא קטנה של רסק עגבניות, או יותר.. כל אחד לפי טעמו, מעט מים, פלפל,פפריקה מתוקה ומלח מכינים רוטב ומכבים את האש. שוטפים את הפלפלים וחותכים את הראש, מנקים מכל הגרעינים.

מכינים את המילוי

כעת נעבור להכנת המילוי לפי השלבים הבאים.

אופן ההכנה

  • 1
    לבורגול השטוף מוסיפים פטרוזילה קצוצה,תותי גוג'י ברי, כף סומק, מלח פלפל וכורכום. ממלאים את הפלפלים כמעט עד הסוף, סוגרים ב"מכסה" הפלפל ומסדרים זה לצד זה בסיר, מדליקים את האש ומבשלים על אש בינונית, מוסיפים סלרי חתוך גבעול ועלים.
  • 2
    מידי פעם לוקחים מהרוטב עם מצקת ומכניסים לתוך המילוי כדי שיהיה עסיסי. לקראת סוף הבישול מוסיפים לרוטב מעט מיץ לימון. בודקים שהפלפלים התרככו ומכבים את האש.
מאת מירב אוחנה

מירב אוחנה- נשואה, אם לארבעה, גרה בעמק הירדן. בוגרת לימודי מלונאות וטבחות. מנחת סדנאות לבישול טבעוני במזונות על. בשאר הזמן אני מנהלת את הבלוג My Vegan Valley

ניתן לכתוב ביקורות דרך עמוד הפרופיל של הכותבים