כאן תוכלו להרשם למגוון אירועים כגון- הרצאות, סדנאות, קורסים ועוד...

לוח האירועים

בואו להכיר את המומחים באתר יומן בינס דרך אינדקס המומחים באתר (מפעם ועד היום).

אינדקס המומחים

הכותבים נהנים מעמוד פרופיל איכותי ומקודם באתר וקרדיט בתחתית כל מאמר שמתפרסם.

פרסום מאמר \ אירוע

כך תשמרו על המוח

המוח ומערכת העצבים שלנו עשויים בין היתר מחומצות שומן חיוניות ומחומצות אמינו. חומצות אלו נפגעות כאשר אנו צורכים חומרים אשר גורמים להתחמצנות.

מה הגורמים העיקריים להתחמצנות

  • אלכוהול
  • סיגריות
  • זיהום אויר
  • מצבי דחק ולחץ
  • תוצרי פסולת הנוצרים באופן קבוע בתוך גופנו

המוח מורכב מ 60% שומן, כלומר סוג השומן אותו נאכל, זהו השומן אשר יבנה את המוח שלנו. כיום, אנשים רבים צורכים שומן לא איכותי. כלומר שומן אשר עבר חימום/טיגון/אפיה בחום גבוה והוא כבר מחומצן, שומן טראנס ושומנים אשר עברו הידרוגנזה (כמו מרגרינה). המוח שלנו זקוק לחומצות שומן איכותיות וטריות וכדאי מאוד להקפיד על כך. ככל שיהיו בגופנו בכלל ובמוחינו בפרט יותר שומנים מחומצנים כך יופיע חוסר בחומצות שומן חיוניות. דבר זה גורם לפגיעה בקרומי תאי העצבים ובכך פוגע בתפקוד המוחי שלנו.

ומה עם סיגריות

שאיפה אחת מסיגריה, מכילה המון חומרים מחמצנים אשר מגיעים למוח. סיגריה מכילה גם קדמיום. זוהי מתכת כבדה אשר מצטברת בגוף וגורמת למחסור באבץ. אבץ הוא מינרל חיוני בגופנו והוא לוקח חלק נכבד בהתפתחות המוח. בנוסף, הסיגריה פוגעת בזרימת הדם וכך פחות דם וחמצן מגיעים למוח.

אז איך אפשר לשפר את מצב המוח שלנו

נוגדי חימצון! ישנה רשימה של נוגדי חימצון אותם כדאי לצרוך בכדי להגן על המוח מפני הזדקנות, ירידה בזיכרון וירידה בתפקוד המוחי. החשוב מבין כולם הוא ויטמין E אשר מונע תגובות שרשרת כאשר החומרים המחמצנים נכנסים למוח. אבוקדו מכיל שפע ויטמין E ועכשיו, בסתיו, זוהי תחילתה של עונת האבוקדו. בארצנו ניתן ליהנות מהאבוקדו ומערכי התזונה הנפלאים שלו עד חודשי הקיץ. ויטמין זה נמצא בכמות גדולה גם בשקדים, גרעיני חמניה ואף תרד.

נוגדי חימצון נוספים וחשובים מאוד הם

  • בטא קרוטן – אשר נמצא בין היתר בגזר, גמבה, דלעת, משמש, מנגו, שאר הפירות והירקות הכתומים והצהובים ובגרגר הנחלים
  • ויטמין C – אשר נמצא בין היתר בגויאבה, גמבה, פירות הדר, ברוקולי, קיווי ועגבניות
  • סלניום – אשר נמצא בין היתר באגוזי ברזיל, פטריות, ברוקולי ודלעת
  • גלוטטיון – אשר נמצא בין היתר בעלי אורגולה, ברוקולי, באקצ'וי, כרוב וכרובית
  • אנתוציאנידינים – אשר נמצאים בין היתר בפירות יער, ענבים אדומים, סלק ושזיפים
  • חומצה ליפואית – אשר נמצאת בין היתר בגזר, סלק, תרד, ברוקולי, עגבניה ואפונה ירוקה טריה
  • קו אנזים Q 10 – אשר נמצא בין היתר באגוזים וזרעים כמו פיסטוקים וזרעי שומשום

לסיכום

יש ביכולתנו לשמור על המוח שלנו בתפקוד גבוה, עם זיכרון טוב ועם צלילות וחדות מחשבתית. 6 הצעדים העיקריים למוח צעיר ורענן אותם אנו צריכים לנקוט הם:

  • נאכל שפע פירות וירקות טריים, מעט אגוזים וזרעים טריים ואיכותיים
  • נשהה בטבע כמה שיותר בכדי לנשום אויר נקי ועם כמה שפחות רעלים
  • נפסיק לשתות אלכוהול
  • נפסיק לעשן – עישון אקטיבי או עישון פסיבי מכל סוג שהוא
  • נמצא דרכים להפחתת הסטרס בחיינו ונלמד להרפות ולהשתחרר
  • נוציא את המזונות המעובדים ואת השמנים המחומצנים והמחוממים מהתפריט היומי שלנו
מאת מורן בר לב

מומחית לבעיות הורמונאליות, בעיות פיריון, בלוטת התריס, פרקים, ומעבר לטבעונות בשיטת ההיגיינה הטבעית. ומחברת הספר 'תזונא משנה בריאות'

ניתן לכתוב ביקורות דרך עמוד הפרופיל של הכותבים