כאן תוכלו להרשם למגוון אירועים כגון- הרצאות, סדנאות, קורסים ועוד...

לוח האירועים

בואו להכיר את המומחים באתר יומן בינס דרך אינדקס המומחים באתר (מפעם ועד היום).

אינדקס המומחים

הכותבים נהנים מעמוד פרופיל איכותי ומקודם באתר וקרדיט בתחתית כל מאמר שמתפרסם.

פרסום מאמר \ אירוע

עיכול

מתי בפעם האחרונה תקף אתכם חשק מוגבר ופתאומי לחטיף מתוק… לרצון העז הזה יש סיבה מוסברת וברורה וגם קשר ישיר לרכיבים וצירופי המזון ולרכיבים המרכיבים את הארוחות שלנו. ישנם אין סוף סוגי מאכלים מתוקים. יש פירות מתוקים המלאים בנוטריינטים וסיבים תזונתיים, ומצד שני כל השוקולדים והממתקים המפתים שידוע לנו שמלבד סוכר מעובד הם מכילים עוד רשימה ארוכה של חומרים מייצבים, משמרים, צבעי מאכל, חומרים מתחלבים ועוד אחרים הפוגעים בבריאות. מערכת העיכול שלנו היא חכמה מאוד ואם נקשיב לה נגלה שהיא יודעת לאותת לנו ולומר מה היא צריכה בכל רגע נתון ומה הם המזונות בהם היא אינה מעוניינת.

מהו עיכול לא תקין

סוגי המזונות השונים ושילובם באותה הארוחה, יחד עם קצב האכילה ומידת הלעיסה, יקבעו את יעילות העיכול ובכך את הופעתן או העדרן של בעיות עיכול שכיחות כגון עיכול איטי, כאבים, נפיחויות, גזים, צרבות וכו'. דוגמה נפוצה מאוד קיימת בקרב אנשים האוכלים מזון מן החיי הידועים כמכבידים מאוד על מערכת העיכול וללא שום תמורה חיונית, ולעתים גם משלבים אותם עם מזונות כגון אורז או קטניות וכך נוצרת שיגרה בה אנו מעמיסים יתר על המידה סוגי מזונות רבים והמערכת לא מצליחה לעכלם משום שכל קבוצת מזון מעוררת מיצי עיכול שונים בקיבה וצירופים לא נכונים של רכיבים גורמים להפרשת שני סוגי מיצי קיבה שונים הנוגדים זה את זה ובמקום לעכל את הארוחה שלנו הגוף מתקשה להתמודד איתה והיא עושה את דרכה במעי ולא פעם קורה שחלק מהרכיבים נרקבים בעודם בתוך גופנו.

עומס על מערכת העיכול

חשוב להבין כי מבחינת הגוף המקור היחיד והבלעדי לטעם המתוק הוא פירות כיוון ובטבע לא קיימים שוקולדים ועוגות והם המצאה רעה של האדם. אך גם אלו בנינו הפונים לפירות במקום לממתקים מתוקים כשהחשק המוסבר למתוק מתעורר בסוף הארוחה הכבדה, לא מודעים לנזק הכפול היות והפירות הם המאכל הכי נכון וחיוני לנו אך יחד עם זאת כללי העיכול שלהם ברורים מאוד והם חייבים להאכל על קיבה ריקה, אחרת הסוכרים הזמינים והבריאים בהם לא מתעכלים ואם נאכל פירות על קיבה מלאה באוכל כבד הם יחלו בתהליך תסיסה לפני שיספיקו להתפרק בקיבה, דבר שיכביד עוד על העיכול שכבר ממילא ארוך ומעייף.

עכשיו כשהבנו מה קורה לנו בבטן

אנו יודעים שהחשק לטעם המתוק המופיע בסוף ארוחה כבדה הוא פיזיולוגי ומוסבר, הדברים ברורים יותר ועכשיו אנו יודעים כי יש סיבה לכאבים ולקשיי העיכול. עלינו ללמוד על מערכת העיכול שלנו ולהקל עליה ככל האפשר. עשו ניסוי לשבוע אחד במהלכו נסו להפחית כל מזון מעובד לרבות מזון מן החי, והקפידו להפריד את הפירות, העמילנים, החלבונים והשומנים כאשר הפירות יבחרו ראשונים, ויתר המזונות ירכיבו את הארוחה יחד עם ירקות חיים או מבושלים, ירקות הם בעלי אנזימים וסיבים התורמים לעיכול תקין וכל ארוחה בהם הם משולבים תהיה קלה יותר לפירוק, משביעה לאורך זמן לפחות כבדה ומעייפת.

כלל נוסף לעיכול נכון הוא לשתות כ10 דקות לפני תחילת הארוחה וכשעה אחריה (או יותר, תלוי בזמן העיכול שמצריכים הרכיבים בהם השתמשתם בבניית הארוחה) וזאת כדי לא לדלל את מיצי העיכול בקיבה.

כשתצליחו כבר לא תרצו לחזור לאחור

להרבה אנשים כללים אלו חדשים וההקפדה עליהם דורשת התמדה. אבל אחרי שתצליחו במשך שבוע אחד, תתחילו לראות תוצאות ותבחינו שאתם פחות כבדים ועייפים ויותר קלילים ואם תתמידו ותמשיכו להקפיד על הכללים לארוחות נכונות למשך חודש, אתם כבר לא תרצו לחזור אחורה כי אין ארוחה בעולם ששווה את התחושה של בריאות מיטבית. עיכול נכון הוא מפתח חשוב לבריאות כולה היות והוא משפיע לטובה על תפקודן של יתר מערכות גופנו, הוא עוזר להנות משינה טובה ומספקת יותר וכשאנו ישנים טוב יותר אנו מלאי אנרגיה וכח ליום שלמחרת וכן הלאה. וגם אם קורה ומתחשב לנו לאכול ארוחה המורכבת מרכיבים לא מזינים, כל עוד בשאר הזמן אנו מזינים את גופנו מתזונה צמחית חיה המורכבת מפירות, ירקות, עלים, שורשים, אגוזים וגרעינים, לגוף שלנו יהיו מספיק משרבים לפנות את הפסולת והעודפים ביעילות ולחזור לשגרה עד מהרה.

מאת יומן בינס

אנחנו כאן כדי לספק לכם תוכן איכותי וייחודי. המטרה שלנו היא העלאת המודעות לאורך חיים יותר בריא ויותר נכון. ניתן לפנות אלינו בכל עניין דרך עמוד יצירת הקשר.

ניתן לכתוב ביקורות דרך עמוד הפרופיל של הכותבים