כאן תוכלו להרשם למגוון אירועים כגון- הרצאות, סדנאות, קורסים ועוד...

לוח האירועים

בואו להכיר את המומחים באתר יומן בינס דרך אינדקס המומחים באתר (מפעם ועד היום).

אינדקס המומחים

הכותבים נהנים מעמוד פרופיל איכותי ומקודם באתר וקרדיט בתחתית כל מאמר שמתפרסם.

פרסום מאמר \ אירוע

פחות זה יותר

פחות זה יותר- בתרבות המערבית התרגלנו לחשוב שיותר זה מבורך. יותר הון, בית רחב יותר, מכונית יוקרתית יותר וגם יותר ויטמינים יותר ברזל, מנה כפולה מהסלט הבריא או 4 כוסות מים נוספות ביום רק יועילו לבריאותנו. על פי גישת הבריאות הטבעית כשמדובר במצב של שובע או רוויון, כל מנה נוספת פועלת דווקא נגדנו.

העודפים לא נאגרים כמחסן לשעת חירום אלא יוצרים עומס הולך וגובר על מערכת העיכול ואיברי ההורקה בתהליך יצירת פסולת מטאבולית מוגברת. גם מיקרונוטריאנטים הנצרכים בהגזמה (ויטמינים ומינרלים) יוצרים עומס יתר על אותן מערכות. לכליות למשל יש יכולת סינון והפרשה מוגבלות ושתיית מים מופרזת מדללת את ריכוז המלחים בשתן וויטמין c למשל 'מתחרה‘ על מקומם של רעלים אחרים שהכליות היו יכולות להפריש במקום.

העודפים רעים לנו

עודף בברזל עלול לגרום למגוון בעיות בריאותיות, מעצירות ועד פגיעה במערכת החיסון ואנמיה חמורה. לא רק נטילת ויטמינים תעשייתים הבאים בכדורים עלולים לגרום לבעיות חמורות אלה גם 'מזונות על' העמוסים בנוטריאנטים חיוניים בריכוזים גבוהים מאוד עלולים לגרום להרעלה דווקא בקרב שוחרי הבריאות החוששים מחוסר וצורכים עודף 'ליתר ביטחון'… בהלת הקייל בארה"ב, אותו כרוב סיני מופלא, החלה בעקבות פירסום כתבת בריאות בניו יורק טיימס והובילה לצריכה מוגברת על בסיס יומי, עד למספר מקרים קשים של הרעלה בשל ריכוז גבוה של חומצה פיטית המצויה באופן טבעי בעלים.

עודף פעילות גופנית יוצרת עומס על השרירים והשלד ובאופן כללי כל עודף במקום אחד מייצר חוסר במקום אחר. על מנת להימנע ממצבי חוסר כדאי מאוד לשנות את גישת ה'יותר זה מבורך' ולאמץ גישה הפוכה של 'קצר ולעניין': דווקא הפחתת כמותם של החומרים המזינים שאנו מכניסים לגופינו תאפשר התאוששות של מערכת העיכול ותשפר את הספיגה. כשאנו צורכים פחות (ומקפידים שאותו מעט יהיה איכותי ככל האפשר) הגוף לומד להתייעל ולהפיק יותר מהמעט, עם מינימום פסולת מטאבולית, כך שאנרגיה לא 'מתבזבזת' על סילוק של רעלים עודפים אלה מושקעת בשאר פעולות שוטפות של הגוף ואנו נותרים חיוניים וקלילים יותר.

בואו נשמור על פרופורציות

כמובן שאין הכוונה לשבת בחדר חשוך ולצום עד גיל 110 אלא להבין שניסיון 'להשלים את החוסר' באופן נקודתי, סימפטומטי עלול לגרום להחמרה של המצב והדרך לאיזון ובריאות תגיע רק דרך אורח חיים מאוזן ובריא. מחקרים רבים הוכיחו שהסוד של הקהילות מאריכות החיים בעולם הוא דווקא מיעוט באכילה, בחירה מרצון בחיים פשוטים ויצירת חיי קהילה שמחים ועשירים בתוכן פנימי. שיעמום וחוסר משמעות לא יפתרו באמצעות מכשירי טלפון מתוחכמים ועייפות כרונית לא תיפתר על ידי נטילת ממריצים (מלאכותיים או טבעיים).

הידע לבריאות מיטבית אינו חדש

חז"ל כתבו כי "אין אדם נפטר מן העולם וחצי תאוותו בידו" (פרקי אבות). במקום לנסות לצרוך עוד ועוד כדי למלא את החסר ללא הצלחה בין אם מדובר בצרכים גופניים, נפשיים או פיזיים ­ דווקא תשומת לב אמיתית לבעיה והפחתה הדרגתית של עומסי העודף תפנה לנו יותר אנרגיה זמינה ותאפשר לנו לראות בבהירות רבה יותר את שורש הבעיה, ולגוף לחזור לאיזון אמיתי מבלי לייצר חסכים במקומות לא צפויים אחרים.

מאת יאיר גת

יועץ בריאות טבעית ואיכות סביבה ומלווה בתהליכי הבראה והעצמה אישית. מומחה לשינוי הרגלים ושחרור דפוסי חשיבה מעכבים, טיפול במחלות כרוניות, מטבוליות ובהפרעות בדרכי העיכול.

ניתן לכתוב ביקורות דרך עמוד הפרופיל של הכותבים